Tel.: +421 2 212 999 27

E-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamom. Pre zobrazenie musíte mať aktivovaný JavaScript.

 

AKV - Ambulancia klinickej výživy

Cvičiť môže každý a všade Tlačiť E-mail

(sponzorom vášho cvičenia v kancelárii aj doma je
“Alnatura – biopotraviny, ktoré máte poruke” – distribuuje dm – drogerie markt)

(autori článku: Zuzana a Maroš Molnár)

Theraband je 14 cm široký gumový pás. Predáva sa už odstrihnutý (cca.160 cm dlhý) alebo si jeho dĺžku pri kúpe určíte sami (odporúčame podľa vašej výšky aspoň 200 cm).

Odpor therabandu, ktorý musíte pri cvičení prekonávať, označuje farba a čím väčší odpor guma kladie, tým sú cviky náročnejšie. A platí tiež, že čím je gumový pás svetlejší, tým menší kladie odpor.

Tieto gumové pásy sa vyznačujú veľkou pružnosťou a poddajnosťou. Sú vyrobené zo stopercentného latexu – je to teda ekologicky nezávadný produkt.

Doporučené obtiažnosti (veľkosť odporu) Therabandových gúm

ženy

začiatočníčky

mierne pokročilé

pokročilé

 

žltá alebo červená

červená alebo zelená

zelená alebo modrá

muži

začiatočníci

mierne pokročilí

trénovaní

 

zelená alebo modrá

modrá alebo čierna

strieborná alebo tmavo žltá

 

Pri výbere správneho typu therabandu si možete obtiažnosť vyskúšať tak, že zvolenú farbu 10-12 krát natiahnete. Nemali by ste cítiť maximálnu vyčerpanosť, ale mali by ste pri tom vyvinúť úsilie približne 60 – 70 % zo svojho maxima. Pri cvičení s therabandom najväčší odpor prekonávate až úplne na konci pohybu, kde je gumový pás najviac natiahnutý a kladie najväčší odpor.

Zásady pri cvičení s Therabandom

  • Tréning by mal byť zameraný na precvičenie celého tela, aby ste rozprúdili krv vo vašom tele a dodali telu viac kyslíka.
  • Obtiažnosť, teda farbu si volíte tak, aby ste zvládli predpísaný počet opakovaní, a tiež aby ste dodržali správnu techniku.
  • Dýchanie by malo byť pri cvičení plynulé.
  • Pri cvičení zachovajte poradie cvikov tak, ako je uvedené.

 

Popis realizácie vášho tréningu

Počet opakovaní cviku v jednej sérii

15 – 25 (počet si podľa svojej kondície a obtiažnosti gumy nastavte tak, aby ste posledné 3 – 4 opakovania urobili s 80 %-nou námahou (len tak-tak )

Počet sérií

2 – 5 (počet sérií si nastavte podľa svojej kondície a času, ktorý máte k dispozícii)

Pauza medzi sériami

1 – 3 minúty
(pre urýchlenie série môžete jednotlivé druhy cvikov striedať po sebe bez pauzy a prestávku si urobíte až po “otočení” všetkých 6 cvikov sady – pri tejto forme tréningu musíte počítať s miernym potením )

Počet “tréningov” v týždni

2 – 3

 

Pripravili sme pre vás dve sady cvičení, ktoré si môžete striedať podľa vlastného uváženia, nálady a stavu čokolády vo vašej zásuvke

Sada cvikov „Hneď mi bude lepšie

Sada cvikov „To mi robí dobre

 

 

© Ambulancia klinickej výživy

www.akv.sk

02/212 999 27

 
E-LINE space