Tel.: +421 2 212 999 27

E-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamom. Pre zobrazenie musíte mať aktivovaný JavaScript.

 

AKV - Ambulancia klinickej výživy

Home arrow Stanoviská arrow Stanoviská AKV arrow Stanovisko k reklame firmy Nestlé na polievky MAGGI „Porcia zeleniny"
Stanovisko k reklame firmy Nestlé na polievky MAGGI „Porcia zeleniny" Tlačiť E-mail

 

Reklama MAGGI klame!

Bratislava, 23. júna 2008

 

Už je tu zase! Klamstvo v reklame. Forma a obsah televíznej a internetovej reklamy firmy Nestlé na polievky MAGGI s názvom „Porcia zeleniny“ z posledných dní sú zavádzajúce a táto reklama je nebezpečná z nasledovných dôvodov:

-  odrádza od konzumácie surovej zeleniny

-  parodizuje nákup a konzumáciu surovej zeleniny

-  parodizuje ľudí, ktorí konzumujú zeleninu

-  zámerne navodzuje klamný dojem, že priemyselne vyrobený práškový polotovar je ekvivalentom surovej zeleniny

-  tvrdením výrobcu, že „Instantná polievka je ideálny výrobok na vychutnanie vašej pauzy v práci, doma alebo na chate. Ideálna náhrada kávy, čaju alebo iného teplého nápoja.“ podporuje rozvoj a šírenie obezity, pretože nabáda ku konzumácií polotovaru určitej kalorickej hodnoty vtedy, keď to nie je potrebné alebo ho dokonca odporúča namiesto nekalorických nápojov.

Upozorňujeme preto verejnosť a každého človeka, ktorý nechce konzumovať instantnú stravu kozmonautov, aby

-  sa nedali touto klamlivou reklamou ovplyvniť

-  nepovažovali polievky „Porcia zeleniny“ od firmy MAGGI za rovnocennú náhradu surovej alebo tepelne upravenej prirodzenej zeleniny

-  neprehliadli, že výrobok obsahuje masť z bravčovej údenej slaniny

-  si uvedomili, že každá porcia „Porcie zeleniny“ v prášku od firmy Maggi obsahuje 264 kJ (jedna porcia surovej zeleniny = 80 g, obsahuje iba okolo 100 kJ!)

-  konzumovali – najmä teraz v letných mesiacoch – každý deň aspoň 100 g ovocia a zeleniny na každých 10 kg svojej hmotnosti, pretože to je najspoľahlivejšia a prirodzená cesta podpory imunity, prevencie rakoviny, aterosklerózy, cukrovky a mnohých iných ochorení.

Pripájame tiež apel na Ministerstvo zdravotníctva SR ako aj Úrad verejného zdravotníctva s očakávaním, že zaujmú oficiálne stanovisko k uvedenej reklame a upozornia verejnosť, že informácie podobného charakteru sú v rozpore s oficiálnymi odporúčaniami Svetovej zdravotníckej organizácie a Ministerstva zdravotníctva SR, ako aj v rozpore s nedávno schváleným Národným programom prevencie obezity.

 

© Ambulancia klinickej výživy

www.akv.sk

02/212 999 27

 
E-LINE space